Salah satu tanda besar kiamat adalah berlakunya peperangan besar yang dinamakan ‘Al-Malhamah Al-Kubra’ atau Armageddon di mana umat Islam akan perang habis-habisan dengan tentera Dajjal (bangsa Yahudi).

Kemungkinan perang ini adalah Perang Dunia Ke-3 (Perang Nuklear).

Allahuakbar! Tak terbayang kengeriannya apabila dunia mendekati kehancuran..

Gambar Sekadar Hiasan

‘Al-Malhamah’, berasal daripada kalimah lahm yang bermaksud daging.. Dan apabila digabungkan dengan kalimah Al-Kubra, ia merujuk kepada peperangan besar yang mengakibatkan begitu banyak kematian.

Ketahuilah bahawa peristiwa menakutkan ini banyak disebut dalam hadis Rasulullah SAW dan diriwayatkan oleh ramai ulama hadis.

“Kalian akan mengadakan perdamaian dengan bangsa Rum dalam keadaan aman. Lalu kalian akan berperang bersama, mereka melawan satu musuh dari belakang mereka. Lalu kalian selamat (menang) dan akan mendapatkan harta rampasan perang. Kemudian kalian akan sampai ke sebuah padang rumput yang luas dan berbukit-bukit.

“Maka berdirilah seorang lelaki dari kaum Rum, lalu ia mengangkat tanda salib dan berkata, ‘Salib telah menang’. Maka datanglah kepadanya seorang lelaki dari kaum Muslimin, lalu ia membunuh laki-laki Rum tersebut. Lalu kaum Rum berkhianat dan terjadilah peperangan, di mana mereka akan menghadapi kalian di bawah 80 bendera, dan tiap-tiap bendera terdapat 12 ribu tentera.” [HR Imam Ahmad, Abu Daud, Ibnu Majah]

Gambar Sekadar Hiasan

Perang ini dipimpin langsung oleh Imam Mahdi dan dikatakan perang ini akan berlaku di sebuah daerah (Syam).

“Perang Al-Malhamah Kubra terjadi selama 4 hari berturut-turut dan 1/3 dari kaum Muslimin melarikan diri dari pertempuran (yang mana dosa mereka tidak akan diampuni Allah), 1/3 lagi mendapatkan syahid dan sisanya yang 1/3 akan mendapatkan kemenangan yang mana mereka tidak akan tersesat untuk selama-lamanya.” [Sahih Muslim]

Walau bagaimanapun, masanya hanya diketahui oleh Allah SWT. Walahu’alam

Sumber : Youtube